środa, 16 lipca 2014

10 rzeczy, które lubię i 10 rzeczy, których nie znoszę- Dzień 3 wyzwania

Dzień 3- 10 rzeczy, które lubię i 10 rzeczy, których nie znoszę.

obrazek z yeople.com
Niby prosty temat, prawda? Statystyczny Kowalski lubi narzekać, więc czy tak trudno wymienić 10 rzeczy, których nie znosimy? No i chyba każdy wymyśli przynajmniej 10 rzeczy, które lubi.. Postanowiłam podzielić się tymi mniej oczywistymi, bo przecież każdy 'lubi' swoich bliskich, czy miękkie futerko szczeniaczków. ;) Kolejność przypadkowa. 

Lubię...

...gotować. Uwielbiam spędzać czas w kuchni, obierać, kroić, gotować, piec, smażyć, podjadać ciasto prosto z miski (salmonella, mmmm!) Uwielbiam ciasta wypieczone i zakalce, kocham poznawać nowe smaki, wypróbowywać nieznane przepisy i oglądać Australijską wersję MasterChef'a.
...musicale. Nie miałam jeszcze szczęścia oglądać żadnego na żywo, ale moim ogromnym marzeniem jest by obejrzeć "Chicago". (mam dylemat o którym z ukochanych musicali napisać jutro..) Kocham śpiewać, kocham tańczyć i żałuję, że nie urodziłam się w musicalu- tam prawie zawsze są happy end'y. ;)
...szczerość. Choć potrafi zaboleć, to cenię ją sobie bardziej niż ustawa przewiduje.
...konstruktywną krytykę. Jak wyżej- bywa bolesna, oczy zachodzą łzami, ale po solidnym przemyśleniu jej, więcej z niej dobrego niż złego.
...dobre książki. Moim ukochanym autorem jest T. Prattchett, czytam każdą jego książkę, która wpadnie mi w ręce jednym tchem. Polecam każdemu kto lubi fantastykę z niesamowitą dozą humoru.
...gry planszowe. (i nie tylko planszowe) Moja Mama mówi, że jestem niewyżyta bo gdy byłam mała to za mało ze mną grali (choć pamiętam liczne rozgrywki w Eurobiznes i Farmera). Uwielbiam grać w wszelakie gry planszowe, karciane, słowne (Tabu! <3), nie mniej takie gry jak podchody czy kalambury. Dla mnie to znacznie lepsza zabawa niż picie na umór w barze gdzieś hen daleko. ;)
...oglądać zdjęcia i filmy. Szczególnie te z dzieciństwa i wszelakich wycieczek. Niesamowicie cieszę mordkę gdy na ekranie tańczy i śpiewa zgraja 5 latków z małą wirującą krzywo Ninką, próbującą przechwycić światła reflektorów ;)
...kursy i warsztaty. Uwielbiam się uczyć (oczywiście tego co mnie interesuje). Uczestnictwo w warsztatach i kursach to dla mnie czysta przyjemność i staram się korzystać z każdej możliwości.
...wszystko co się błyszczy. Taka ze mnie sroka i pewnie dlatego zajęłam się biżuterią. :) Wszystko co fasetowane, błyszczące, kolorowe.. kocham! :)
...uśmiech za uśmiech. Bardzo lubię gdy na uśmiech, który posyłam w stronę przypadkowego przychodnia w zamian dostaję uśmiech, często niestety rzucane jest mi jedynie krzywe lub płochliwe spojrzenie. Swojego czasu gdy stałam jako pieszy na pasach i kierowca mnie przepuszczał, puszczałam w jego stronę 'buziaka', ale żony kierowców na siedzeniach obok nie były tym faktem zachwycone i gdyby po swojej stronie miały również pedał gazu, pewnie nie pisałabym do Was dzisiaj...

Nie lubię...

...marnotrawstwa. Drażni mnie jak mało co, szczególnie, jeżeli chodzi o jedzenie. Po prostu wychowano mnie tak, że jedzenie wyrzucać to grzech.
..."nie-chce-mi-się-to-bez-sensu". O matulu, najgorsze co można mi powiedzieć. Nie dlatego, że sama bywam wulkanem energii, po prostu jeżeli ktoś nie umie czegoś dobrze uzasadnić, lub znaleźć lepszego wyjścia.. niech przynajmniej biernie płynie z rzeką.
...mediów, polityków. Kiedy zaczynają się wiadomości, wychodzę z pokoju. Staram się być na bieżąco z wydarzeniami na świecie, jednak zawsze korzystam z różnorodnych źródeł, tak by spojrzeć na wydarzenia obiektywnie, a nie z lewa czy prawa. Wszelkie matactwa polityczne czy medialne doprowadzają mnie tym bardziej do szaleństwa, im bardziej z wiekiem jestem ich świadoma.
...przemocy i kłamstw. Nie jestem w stanie patrzeć na przemoc, znęcanie się i matactwa biernie. Czasami wpadam przez to w niezłe tarapaty...
...mrozu i czerwonego nosa. Nie lubię grubych kurtek, rękawiczek uniemożliwiających pełne funkcjonowanie dłoni, szalika, który nasiąka wydychaną parą i zamarza, czapek, które gniotą włosy i niszczą misterne fryzury, czerwonego, sączącego nosa, śniegu i wiatru prosto w twarz. Nie, nie, nie. Z dwojga złego wolę się smażyć latem, jestem ciepłolubna. :)
...przeciętności i szarości. Nie wiem jak ten punkt dobrze ująć, tak by nikogo nie urazić. Wiem, że są osoby nieśmiałe, które wolą być przeciętne i nie wybijać się z szarej masy, ale od kiedy znalazłam swoją pasję, znalazłam inną siebię. Nie wyobrażam sobie być szarym obywatelem, bez wyrobionego zdania, ubranego zawsze na czarno (kiedyś ubierałam się tylko na czarno!!), biernego, nijakiego. Życie to dla mnie scena, chcę być w świetle reflektorów. ;)
...gazowanej wody. Po prostu wole niegazowaną. ;) Zwrócicie uwagę, że lista nie jest ułożona w kolejności od najmniejszej wartości nienawiści do największej. Trudno powiedzieć czy bardziej nie lubię gazowanej wody, czy polityków, ale jak bym miała wybrać z których z podmiotów spędzałabym czas na bezludnej wyspie... ;) 
...90% polskich seriali. Wyjątkiem jest Brzydula i Ranczo, nie wiem czy byłam w stanie obejrzeć więcej niż 5 odcinków jakiegokolwiek innego serialu. ;) Jak byłam mała leciały "Miodowe lata"- też za nimi przepadałam. :)
...fuszerki i plagiatu. Zabrakłoby mi punktów gdybym wypisała je osobno. :) No nie znoszę niedoróbek, a plagiat po prostu mnie parzy.
...własnej sklerozy. Kiedy w połowie drogi na przystanek okazuje się, że nie wzięłam okularów, czy telefonu. Dziś miałam iść do znajomej farbować wełnę- oczywiście zapomniałam octu.. ;)


Wiecie o mnie trochę więcej. Nie wiem jak to przypasowało do Waszego obrazu mnie, mam nadzieję, że moja nienawiść do wody gazowanej nie zniechęci Was do dalszych odwiedzin bloga, bo jutro opowiem o moim ukochanym musicalu (mam dwa, ba trzy, ciągle nie wiem o którym!!)

4 komentarze:

  1. Już tak sobie myślałam, że zrezygnuję z odwiedzin bloga, bo co to za autorka, która nie lubi radosnych bąbelków w wodzie... ale skoro mnie ubiegłaś i sprytnie napisałaś, to poddaję się i na pewno będę wpadać!

    OdpowiedzUsuń
  2. dużo rzeczy z Twojej listy lubie też :)
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie miłe słówko :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...